torsdag 6 november 2008

Foten i paket!

Jaha, då sitter man här. Jag skulle vara duktig och såga ved. Klev snett på några plankor och! pang där ligger jag och vrider mig i plågor. Tar mig in och svimmar i sängen av smärtorna. Som tur är så är yngsta dottern hemma och hon kommer till undsättning med is och bandage. När maken kommer hem så blir det akuten, stukad fot;- Ta det lugnt ett par dagar säger doktorn efter röntgen, ;- Inget är brutet. Voltaren och alvedon blir receptet.
- Men jag vill inte ta det lugnt!!!!!! Jag vill göra färdigt butiken!!!
Ja,ja, jag får sitta här vid datan eller virka färdigt schalen till yngsta dottern.
Ont gör det också, måste nog trösta mig med LITE glass!
Mossa, mossa alla mäniskobarn! Må så grankott!
Halta Plupp

1 kommentar:

Hanna sa...

Tokigt! Tur att den inte gick av.