måndag 17 november 2008

Historiens vingslag

Gubben har rivit det sista av innertaket nu och där hittade har ett fotografi av en man. Det fotografiet var daterat 1908, huset är byggt 1955 och den delen som vi rustar har varit garage tidigare och blev omgjort till kök på 80-talet. Så det kan inte vara byggmästaren i alla fall.
Kul grej var det.
Igår var jag hem till mor o far och klippte dem. Hämtade min dotter samtidigt, hon har varit hos sin pojkvän ett tag.
Idag har jag sjuka barn hemma, en med halsont, en som verkar mest trött och en som är sjuk av
längtan efter sin pojkvän! Oj, oj, oj!
Idag är en dålig dag för jag har en vidrig värk i kroppen, kan vara ett skov. Vill inte ha det! Blir så svårt att göra det jag vill.
Gubben ringde från jobbet och var både chockad och ledsen. En arbetskamrat som är i Thailand har blivit dålig där och när de röntgade honom visade det sig att han har många cancertumörer i kroppen. Han hade blivit misshandlad innan han åkte och ett revben hade gått in i ena lungan trodde alla.
Må så grankott! Mossa, mossa alla människobarn.
Plupp

1 kommentar:

Hanna sa...

Ville bara tala om att Ingela, fd grannen hälsade till er. Hon köpte bord och stolar av mig i dag. Hon har köpt en lägenhet i Enköping, de har skiljt sig.