fredag 17 april 2009

Förkylningstider

Jag är fortfarande förkyld. Nu har även lillebror i huset blivit sjuk så idag ligger han i sängen.
Ser ut som om det ska bli fint väder, solen tittar fram litet då och då. Det är så vackert i trädgården nu när vårblommorna kommit, jag njuter verkligen av att se nya blommor slå ut.
Har börjat läsa Sagan om ringen för lillebror, han blir ju 12 i maj så den är ju spännande för honom. Vi har plöjt igenom alla Harry Potter böckerna, en del flera gånger. Vi har bägge tyckt att det varit spännande. Har tagit för vana att försöka läsa varje kväll för barnen, nu är det bara lillebror som vill det, men det blir en stund när det bara är vi två, det känns viktigt. Eftersom han har ADHD så är det ibland svårt att få det lugnet dagtid. Han har fått medicin men det är för att hjälpa honom i skolan, den räcker i 8 timmar så det är precis på väg ur kroppen när han kommer hem. Just nu är det mycket tv-spel som gäller. Har fått lov att sätta stopp så nu är det tv-spelsstopp i 2 dagar. Få se om det fungerar. Jag är ju tyvär den där mamman som har svårt att säga nej, men jag jobbar på det.
Jobbet med hudvården går lite trögt just nu men jag ger inte upp, älskar jobbet och mötet med nya människor. Har ju varit lite isolerad sen jag flyttade till Enköpingsområdet. Blev utstött ur bekantskapskretsen när jag skilde mig och de valde mitt ex istället för mig och jag är lite för feg för att ta nya kontakter. Men det jobbar jag okså på.
Nej, nu får jag sluta att beklaga mig. Livet är härligt och jag har en stor härlig familj som jag älskar av hela mitt hjärta.
Det blev ett långt inlägg idag så nu ska jag sluta.
Puss och kram till mina nära och kära och kram till er som läser,(kan ju inte pussa alla).
Mossa,mossa alla människobarn i människoskogen.
PLUPP

Inga kommentarer: