onsdag 21 april 2010

Tillbaka igen

Hej go vänner!
Det är vår ute, upptäckte det igen härom dagen. Har varit mest gråväder i min skalle ett tag. Det är svårt att upptäcka att ens föräldrar som alltid varit tryggheten inte längre är det utan nu ska jag vara en del av deras trygghet och tillsammans med mina syskon se till att vi är deras trygghet nu när de inte längre kan styra saker som var självklara för inte så länge sen. De blev dementa samtidigt så allt har gått så fort. Men nu har det ordnat sig till en bra tillsvidare plats för bägge och nu väntar vi på ett fastboende åt dem. Man tror inte att man är så sårbar som gammal. Vet bättre nu. Undrar hur det går för dem som inte har påstridiga barn som säger ifrån. Bollas de runt så som de försökte göra med mamma. Det är inte lätt att bli gammal, det har jag insett nu. Undrar hur det är den dagen vi blir gamla. Fattigstugan som förr eller..........
Nog med svartmålning, jag har gjort roliga saker också. Har äntligen målat om i köket, nu är det vitt och ljust. Har bytit hyllor och ändrat lite så nu känns det mer som ett mysigt hem. Har tagit ett runt pelarbord och målat det vitt. Det har avancerat från soffbord till köksbord, snyggt om jag får säga det själv. Nu ska jag åka till stan och fönstershoppa, tror jag, kanske hitta något fint.
Kramar till er alla, såg att jag snart har kommit upp till 2000 besökare. Funderar på att ha en liten tävling då. Med en kudde jag gjort men det kommer senare, måste be dotra att fota och lägga in först.
Hörru kompis nu skrev jag i bloggen!!!!
Mossa,mossa PLUPP

Inga kommentarer: