fredag 18 februari 2011

Sjukstuga

Hallo everyhopa!
Här kommer en hälsning från Sjukstugan "Hostiga huset". Vi har drabbats av influensa hela familjen. Huset ser ut som om det har stormat inne och tvätthögarna växer. Men jag börjar känna mig lite bättre så jag får väl ta snabeldraken och attackera dammelefanterna idag, om jag orkar. Tvätt blir det ju även om man är sjuk men tvättmonstret är ju alltid hungrigt så det är bara att mata och hänga. Jag har pysslat lite trots sjukerierna, stöpt ljus i udda kaffekoppar, blev riktigt bra, som jag ska ha till försäljning i butiken. Stickat tofflor och raggsockor har jag också hunnit med. Sticka är ju inte så jobbigt och jag behöver något för att sitta still, blir så rastlös annars. Nu blir det en kopp kaffe i tystnaden, om gubben kan hålla snattran vill säga, och sen är det bara att varmköra tvättmonster och snabeldrake så de inte skär ihop när jag kör igång.
Kramelikramar till er alla och trevlig helg. PLUPP

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ååå, va spännande att se hur ljusen blev. Kopparna är ju så söta. Tror jag ska inhandla några sockor som vi kan ha i stugan. Kramis

Baronessan sa...

Man ska ta det lite lugnt och vila också när man är sjuk. Krya på dig!