torsdag 9 juni 2011

Lite av varje

Hej och hopp alla goa!  Nu äntligen kommer lite svammel från berget och trollet Plupp.
Loppisen var sååå rolig, det kom folk i dagarna 3. En del köpte andra tittade  och så kom det 2 äldre män som hade jobbat där på 40-50-talet. Så vi fick berättat hur det sett ut och vad det var för verksamhet där. En man hade bott i det som vi kallar "skyttepaviljongen". Han arbetade i verkstaden och behövde någonstans att bo så då köptes det huset in och forslades från Nysätra och hit. Han "hade maten" hos arbetsgivaren.
Loppis kommer jag att ha fler gånger, jag fick "blodad tand" av detta. Och nu vet jag vad som är intressant att ha till försäljning.
Jag skjutsade min mor på kontroll hos doktorn igår och efter så gjorde vi en liten biltur för mor var lite moloken. Det blev en tur på nån timme men den gjorde susen. Det var en trött men glad mamma jag lämna av sen. Måste nog göra om det snart för det blir ju inte så mycket stimulans av att sitta inne och titta på väggarna. Då ska vi ta med en korg med lite godsaker och stanna på ett vackert ställe och "fika".
Idag är det stora badardagen i Viddes klass. Då går hela klassen till Alstabadet och är där hela dagen. De badar, grillar och har mysigt. Ett fint initiativ av lärarna tycker jag. Vidde har beställt hämtning med nedcabbad Cadillac, man kan undra om han ska "impa på brudarna" eller.......!
Sommarvarma kramar PLUPP

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tyyypiskt lillebror!!! Bara impa på brudar som gäller.
Va bra att mormor fick en liten biltur, vi kanske kan ta henne till Odinsborg en dag och fika.
Syns imorrn, kraaaam

Birgitta sa...

Vad glad jag blir att du vill vara med och fira hos mej. Dagen blev så trevlig.
Roligt för din mor att få komma ut och se sej om lite.
Kram Birgitta