onsdag 1 juni 2011

Kök

Igår fann jag äntligen ett begagnat kök på blocket. Nu kan rustningen sätta fart igen, den hade "gått i stå", gammalt gubbeuttryck. Vi möttes upp med bilar och släpvagnar (t.o.m. jag körde med släp) i riktig "resandeanda", såg nog fånigt ut. Mot den lilla byn på landet där jag tidigare bott. Vidde släpptes av vid pappa, sen vidare. Skulle mötas upp av mannen som satt ut annonsen. Där kom vi, 3 bilar varav 2 med släp, och körde in på den lilla affärsparkeringen. Det visade sig att det var bara tvärs över vägen som köket fanns. Vi bestämde oss omgående för att -Vi tar det! Kommer att bli snyggt i vitt. Tur att vi var så många för vi fick ta till bilarna också för att få med allt. När vi står där så kommer det fram en grannfarbror och frågar om vi vill ha fönster. Klart vi vill så i eftermiddag ska vi hämta fönster, altandörr och förrådsdörr. Man får mycket för pengarna ibland. Dessa kostar inget, bara tack. Köket kostade "en långsjal" som min pappa sa när jag var barn. Hade legat ute länge på blocket så det var sänkt från 10 till en, ibland har man tur.


Idag är det studentdag, äldsta sonen och äldsta barnbarnet tar studenten, GRATTIS till dem.


Mossa, moss PLUPP

3 kommentarer:

eWa sa...

Grattis till fyndet ! Blir väl lite jobb med det hela kan jag tänka :)
Trevlig helg och jobba inte ihjäl er !
Kram

Hanna sa...

Tack snälla mamma för köket!!! Kramis, syns imorrn!!

Unknown sa...

Hoppas att vi snart får se bilder på det nya köket!!
Lycka till!