fredag 5 oktober 2012

Ska jag kolla om hastighets mätaren fungerar?!?

Jag har en fundering, efter att ha skjutsat mina ungar både hit och dit i många år så undrar jag? Är det bara min bil som har fel på hastighetsmätaren eller? Jag blir omkörd, nästan påkörd, man blinkar, lägger sig tätt i baken (nu säger gubben att den är fin men det syns ju inte genom plåten) har varit med om att bli omkörd på insidan, ja, det finns allt. MEN FÖR H.....E! Jag kör så fort som man får! Har det gått så långt att man måste stressa hela tiden, åk 5 minuter tidigare och upplev morgondagen. Jag åker småvägar med skymd sikt och mycket vilt men Nisse (eller vad de heter även kvinnorna)  kör om överallt. För länge sedan låg det en
låt på Svensktoppen som gick : Kör långsamt, herr chaufför, jag ber........
Tänkvärt......
Nej, nu ska vi vara positiva, polisen tog flera fortkörare här i somras och de sänkte väl hasigheten genom byn en hel vecka!.........Hm......Men innan det så blev dotterns Misse påkörd och lämnad att dö i vägkanten. Tänk om det varit en människa.
Helgen närmar sig och nu säger de att det ska bli fint väder så nu får man försöka göra så mycket man
hinner ute.
Må så gott.
Mossa, mossa alla människobarn/ PLUPP

1 kommentar:

Baronessan sa...

Jag blir också så irriterad av dessa som ligger och skaver i röven på en. Dom lär ju inte betala mina böter om jag kör fortare. Dom kanske inte lugnar sig förrän dom kör på någon/något. Om ens då. Håll dig fart du. Det gör jag :)
Glad helg!