onsdag 31 oktober 2012

Bästa Anna-Panna har fått DRÖMJOBBET

Ja, då har hon äntligen fått jobb, inte vilket jobb som helst utan drömjobbet! Om man nu tycker att börja
klockan 08.00, mocka 9 boxar, trilskas med tokiga hingstar, stå och frysa, kånka käk, ja, allt därtill..... är roligt så är det nog så. Men sen tillkommer ju bonusen med att äntligen känna sig behövd efter 1 år som arbetslös och en kamp mot beroende som hon har klarat med glans. Många tårar har gått åt både för henne och mig, men nu har jag fått tillbaka min härliga Annamed sin sköna humor. och vi kan skratta ihop igen. Jag har alltid vetat att hon är stark men nu har hon verkligen bevisat det. En underbar bonus-faster i Gunilla har stöttat henne så att hon jobbat på att få detta jobb.Hon har alltid sagt, -: Du klarar det Anna, vi tar en sak i taget, jag är med. Tack för underbara engagerade människor! Nu ser framtiden ljusare ut igen.
En annan rolig sak är att jag blivit ägare till en gammal skomakar-maskin. Tillverkad någon i gång slutet av 1800-talet/1960, så fin! Har tänkt att försöka sy ny klädsel till Cadillacen, om jag kan?!
Kattbebisarna växer och blir bara busigare för var dag som går, 2 har flyttat men de andra 2 bor kvar hemma. Arvids heter Hemi efter en motor och Kalles heter Hollye efter en förgasare. Vaddå biltokiga???
Mossa, mossa alla människobarn/PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Bästa Anna Pyttipanna som mina söner säger ;)
Börjar längta hem lite men ska klara det till söndag. Behöver det här.
Började regna idag så får se hur länge vi har snö kvar.
Kramar i massor