fredag 18 juni 2010

Farlig hund eller drullig kvinna?

Nu har jag skadat mig igen. Snubblat på en hund! Visst är det klumpigt! Prinsen tyckte att jag skulle ta saker och ting i lite lugnare tempo och se mig för. Undrar vad han menar med det? Jag har väl aldrig bråttom! Nåväl höger handled har fått fel färger och är tjock så det blir nog att åka till plåsterhuset och kontrollera så det inte är en spricka. Domnar i fingrar och sticker i handflatan så något har ju hänt men vad?
Tråkigt väder här, duggregn, vem har beställt detta? Inte jag, skulle ju klippa gräs idag men jag hade inte kunnat även om det var bra väder. Rår inte att hålla i handtaget till klipparen.
Igår hade jag två halvstora juveler här som var så duktiga och hjälpte mormor med massor. De sågade busk, bar möbler, rev ner gammal tapet och plockade spik i väggarna. Det var två trötta pojkar som åkte hem på kvällen. Prinsen och Uffe plockade bort gammalt staket och i staketet hade det växt fast träd så det var motorsåg och Diesel-Doris som fick jobba. En bogserlina fäst i staketet kopplat till draget på bilen så lossnade det lätt som en plätt. Vet inte vem som hade roligast, Prinsen som körde bilen eller Uffe som tittade på. Men nu är en stor del av staketet på framsidan borta. Skönt, det var inte vackert!
Trevlig helg på er alla! PLUPP

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Inte bra att springa på hundar. Du får nog kolla så det inte är en spricka, men tror inte de gör något åt det iaf.
Tittade in för att önska dej en skön och mysig helg.
Kram Birgitta

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

nej! vad du råkar ut för allt möjligt,men du är väl tålig kan tänkas!