tisdag 29 juni 2010

Tungt beslut och tung dag

Det senaste dygnet har varit jobbigt. Dottern var tvungen att ta ett mycket tungt beslut. Det har varit mycket sorg och gråt, få sömntimmar men nu så är beslutet taget och genomfört. Nu har våran Bus-Messi gått till lugnare marker. Jag ser honom framför mig glatt springande över ett stort grönt fält. Lös och fri, inget som skrämmer, inga krav. Han är bara lycklig och fri. Våran Änglahund. Kan tyckas att jag förstorar men Dottern min har gått igenom helvetets portar och vänt igen för att ta detta svåra beslut men hon tänkte på sin älskade Messi i första hand och på att han led. Min duktiga, starka flicka! Jag beundrar henne. En stor hjälp har hon haft i Tina och Tobbe som varit stöd under en längre tid med råd och hjälp. Dit har hon kunnat ringt och bollat problem och där har hon fått vara nu för att slippa möta tomheten hemma på en gång.
Allt detta lidande kommer av samvetslösa uppfödare! Du Solveig eller vad du nu hette i Sollefteå har du tänkt någon gång på hur många du sårar genom att sälja hundar utan papper till oerfarna mäniskor som så gärna vill ha en egen hund. - SKÄMS!!!!!!! Sådana borde buras in!!!!
Med tårarna rinnande, mossa, moss, i morgon är en ny dag med rena fina blad som det står i visan. Kram PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Fina söööta Messi, han var väldigt go fast han var busig.
Mormor med cadillacen får gärna komma och skjutsa till närmsta glasskiosk från stugan.
Kram