tisdag 25 januari 2011

Frihet- Egen bil!

Jag har nu efter nästan 1 år en egen bil.....wow....Vilken lycka! Jag kan göra en massa saker som jag har längtat efter att göra. Om jag så vill så kan jag åka till stan och åka 4 varv i en rondell och sen åka hem om jag vill! Ja så knäpp är jag. Jag kan skjutsa ungar, åka och handla när jag vill, inte vänta till gubben kommer hem med bilen.
Idag har lillsessan och jag varit och fixat hennes bankkort, köpt skor, blus och smycken, på rea så det kostade inte mer än några hundralappar, jag fick en kofta och lite armband. Blev inte så mycket gjort hemma men kycklinggryta och ris fick godkänt av familjen. Och så fick de en glad mamma.
Igår var jag till en god vän och fick spegelglas som har samma mått som kaklet i badrummet och det kostade gratis! Tack snälla! De ska sättas fast mellan kakelplattorna på 5 ställen och jag hoppas att det ska lura ögat att tro att rummet är större.
I söndags var vi och köpte handfat, pelare och "vattenfallsblandare", så snyggt!
Har tittat på "Sofias änglar" ikväll och gråtit, vilka fina människor det finns och vad orättvist livet är.
Ha det gott. PLUPP

5 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad kul, grattis!

: )

Kängorna finns bland annat här:
http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=140252

De är inte billiga...men säkert av bra kvalitet, önskar att jag hade råd med ett par själv, för de ser helt fantastiska ut!!!

KRAM, Jenny

Unknown sa...

Jag vill se en bild på BILEN!!
/ Ingemar

eWa sa...

Grattis till bilen och friheten !!

Hanna sa...

Ja och nu tycker faktiskt jag att vi måste åka och fika nånstans nu när du äntligen har bil. kramis

Roses & Angels sa...

Å du har också shoppat. Så roligt. Ja jag var på Gina och velade. MEN hittade den här på Bik Bok för bara 149 kr. Den fanns i grått svart och sen lite beige aktig. Önskar dig en fin kväll KRAM