måndag 9 januari 2012

Syskon

I helgen så har det varit filmtajm hos min bror och svägerska. Vi , syskon med respektive, träffades och tittade på gamla filmer som pappa tagit. Oj, vilken känslomässig berg och dal bana det blev! At se det man upplevt och att minnas var roligt men också liten jobbigt. Många av de som fanns med på filmerna finns inte längre kvar annat än i våra hjärtan. Och tänk så kul att se bröderna som små, konstigt att de har så annorlunda färg på håret.....fniss, det har ju inte jag! (tur att det finns medel som gör att man behåller sin hårfärg). Julaftnar, främmande, lekkompisar ja, det var en tidsresa som satt sig i hjärtat.
Vi fick inte bara filmförevisning, matbordet var fullt av godsaker som fiskgratäng och köttgryta, inlagd strömming, janssons frestelse och ........  Och på det kaffe och bakelse som jag hade bakat.
Tack alla för en fin kväll.
Kram PLUPP

2 kommentarer:

eWa sa...

Jag älskar sådana där nostalgi-tripper !
Ha en fin vecka, kram från mig :)

Plupps krypin sa...

eWa

Ja, visst är det härligt!
Kram