torsdag 7 maj 2009

Burr, va kallt det har varit. Solen kom nog på att hon började för tidigt och tog kompledigt. Men blommor och bin fortsätter att flirta med varann. Idag tittar solen fram så det är läge att piffa till sig och gå ut och flirta lite med sina medmänniskor, kanske. Ja, de manliga alltså! Vilken kick man får som "tant" när man får en uppskattande blick! Wow då är man 25 igen!
Idag blir det att agera mullvad och gräva i rabatter. Skulle kanske anlita hunden, ogräset försvinner men nä, det gör blommorna också. Där rök den chansen till att slöa. Å, ungarna tittar konstigt om jag kommer med såna konstiga uttryck som hjälpa till. Igår besiktade jag vår rullande dubbelsäng med pentry. Det var bara att ladda kylskåpet och dra sa mannen med makten att neka fortsatt färd. Ljuvligt, nu kan jag ut och campa alldeles allena om jag vill. Har alltid haft en stor vagn. Tack Tabbert för att ni tillverkar vagnar för oss som tycker att allt står i vägen när man ska backa. För att inte tala om hur konstigt det beter sig . Släpet lever ett eget liv. Men det har löst sig nu, kan jag inte få till det så kopplar jag loss vagnen och skjuter för hand. Fiffigt eller hur!
Snart är det sommar! Puss o kram! Mossa,mossa.
PLUPP

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Ja, det låter jättefiffigt! Flirta är kul och en livsuppgift!

Kram Lisa