fredag 29 maj 2009

Sveda bränn och värkkärringen

Ja, här sitter jag nu igen och klagar över värk. I franska revolutionen skulle dom ha varit glada över lite värk i stället för halshuggning! skulle Hasse & Tage ha sagt på sin tid. Men vissa dagar så är det för j.....t! Idag har det regnat, regnat, haglat, åskat ja, you name it! Väder har vi i alla fall haft. Hade en dust med min dotter om vikten av att gå i skolan och få slutbetyg men jag är ju rutten i hjärnan och fattar ingenting. Men mobilen hon tappade i sjön är hon bekymrad över! För farao den är en fis i rymden jämfört med slutbetyg. Usch, vad tråkig man måste vara ibland, jag tyckte inte heller att skolan var rolig. I kväll har vi slagit våra kloka huvuden ihop Anna, Uffe och jag och monterat en garderob från IKEA, ingen svor! Fint blev det också, problemet nu är, var ska jag lägga Arvids grejor ?Som nu är travade lite överallt efter att Anna plockat ut dem från sitt rum. Som för några dagar sen var Arvids. Invecklat? Då skulle ni se när vi zick-zackar mellan lådor och kassar för att ta oss till toan utan att kissa på sig när alla hinder ska passeras. Oops där var en radiostyrd bil, mörkt är det också. Måste skaffa bättre nattlampa. Svettigt. Nej, när barnen flyttat ut ska jag bara ha det nödvändigaste. Tror jag, men jag som älskar att möblera kommer inte att klara det så fortsättning följer.........
Puss o kram. Huka er gubbar o gummor för nu laddar hon om!
PLUPP

Inga kommentarer: