tisdag 12 maj 2009

Igår reste yngsta dottern till Gotland med sin klass. Här hemma går modern då och oroar sig, är som en hönsmamma.;- Mamma jag klarar mig säger barnen ofta , men vad hjälper det! Jag bara måste!
Imorse så säger lillebror;- Mamma jag klarar det själv! och spänner blicken i mig när jag tänkte göra i ordning hans medicin, som jag vet att han klarar själv. Jag måste skärpa mig. Men nu är ju även de små stora snart och barnbarnen också, jag får väl terrorisera hundarna. De älskar att jag pjoltar med dom. Undrar om de skulle uppskatta lite söta volanger? Nej skämt åsido, jag får nog jobba mer så det inte finns så mycket tid till att oroa sig. Jag vet ju att de är duktiga på att klara sig själva, men lite kan jag väl få ..........? Kallt ute idag också, kom en liten regnskur. Jag som hade tänkt klippa gräs. Skönt att slippa transpirera och bli kall. Jag kan fortsätta sitta i filten framför laptopen och ha det varmt och gott. En kopp kaffe kanske vore bra. Får gå och tillreda det. Tänk om man hade råd för en vecka att anställa en personlig betjänt, gärna sexig kille, som kunde fixa kaffe, rasta hundar, hämta filten, bjuda på choklad, lite massage....! Nej, Plupp nu får du ge dig, sluta dagdrömma och gå och gör dig en kopp pulverkaffe själv. Kramar PLUPP

Inga kommentarer: