fredag 1 maj 2009

Helg

Då var Valborg avklarad. Jag satt med mina föräldrar på akuten. Pappa var dålig och fick en remiss till akuten för provtagning. Allt gick bra och vi lämnade akuten med diagnos och recept. Det som jag tyckte var jobbigt var att se alla ungdomar som satt och väntade där. Det var fulla, blödande, gråtande, apatiska, spyende, men också glada unga som pratade och försökte hålla humöret uppe hos sina vänner. Däremot så var det flera äldre fulla män som betedde sig mycket ohyfsat och otrevligt mot de unga. Skäms på er! Ingen av ungdomarna gnällde! De väntade snällt även när vi gick hem efter 3 timmar.
Jag hoppas att ni mår bättre idag.
Idag har jag tillbringat en del av dagen med en av döttrarna och hennes familj. Alltid kul att träffa barnbarnen.
Jag har rensat rabatter idag. Har ett ogräs som heter kirskål tror jag, och det kväver allt annat. Det har inte rensats i rabatterna på många år så det har tagit överhand men nu ska det bort.
Kvällen har tillbringats vid tv-n. Matrix heter filmen, jag ledsnade efter halva.
Nej , nu snarkar gubben så jag får nog väcka honom så han går upp och lägger sig.

Puss o hej. PLUPP

Inga kommentarer: