måndag 31 maj 2010

Bröllopsdag

Ja, idag har vi varit gifta i 7 år. Minns som igår hur nervös jag var för att gå där uppför altargången med min bror. Var livrädd för vad de skulle tycka om min klänning. Den är tudelad i champagnefärgat tyg med litet skört och vinrött släp. Kjolen är "sjöjungfrusydd". Men jag behövde inte oroa mig alla tyckte den var såå fin och allt gick bra. Uffe hade frack för första gången i sitt liv(förmodligen den sista också det är INTE hans stil) och var så stilig! Min yngsta son hade också frack och han var mycket mallig över sina svarta converseskor. Han gick omkring och stoltserade och sa -Släng dig i väggen Lasse Kroner! Han hade sett kort på honom i frack och converse. Döttrarna var så söta i lika långklänningar i vinrött som jag hade sytt och systra mi var iklädd en härligt snygg byxdress i vinrött. Från kyrkan åkte vi en hotrod, pippigul, så det syntes när vi kom. En underbar fest följde efter som höll på frampå småtimmarna men då hade vi åkt hem. Dagen var härlig, saknade mina två äldsta men annars var det en gulddag.
Ikväll så har Uffe bjudit ut mig på tumanhand få se vad det blir.
Mossa, mossa, PLUPP

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Grattis på bröllopsdagen. Kan vi inte få se foto på den fina klänningen?
Kram Birgitta

mossfolk sa...

Grattis en dag för sent!
Hoppas att ni hade en trevlig kväll!!

Hanna sa...

Vi tar ju igen den tiden nu! Kramis