torsdag 13 maj 2010

Jaha, nu var tokan i farten igen. Blir aldrig riktigt frisk i kolan men det behövs ju inte när man är gift med min gubbe! Vi är på väg att köpa en fastighet till och det är ett rivningsobjekt! Men man lär så länge man lever. Det är en verkstad med tillhörande boningshus och en liten sommarstuga. Vill jag brodera ut min shabby chicfanatism så är det bara att börja ta till vara det gamla skabbiga huset! Man kommer att behöva heltäckande klädsel. - Men kul seru´! Sitter och tittar på Sveriges fulaste hem, de skulle nog vilja vara med i det vi ska köpa. I nedervåningen finns en bastu, med badkar och en toalett utan dörr! Men i och för sig så ska det ju vara ventilation så det inte känns instängt. I övervåningen så finns det en toalett i en skrubb i köket, coolt om man inte är kräsmagad! Nej, nog med gnäll det ska bli kul. Vi kan ju göra som vi vill.
Det ska bli verkstad åt gubben och grabbsen och butik åt mig. Vet inte säkert var butiken ska vara än. Måste se hur "fikarummet" är när vi får riva innertaket. Det kommer nog att bli en resa som vi inte har räknat med. Jag som inte trodde att någon upptäckt butiken men när jag stängde för ombyggnad, har jättemånga frågat efter den. Så nu blir det att jobba snabbt. Får bli ekonomivarianten, vita väggar och tak.
Mossa, mossa alla vänner. PLUPP

3 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad spännande med det "nya" huset. Låter som massor av jobb men det är ju det som är så roligt. Önskar vi hade tid och råd att börja med vårt lilla "ruckelhus" på gården. Det kan man kalla ruckel verkligen. Vågar knappt gå in där, men det kommer att bli så bra när det blir klart. Ha en riktigt härlig helg Kram Aydan

Stina sa...

Det låter intressant det där huset du.:-) Kram Stina

Angel.Pearls sa...

Hej Plupp! Tack för din kommentar hos mej! Kul att höra om det täcke du virkade av blomster..Ha en fin helg//Eva