måndag 24 maj 2010

Födelsedag

Jaha, ett år äldre. Känns just nu som 10 år äldre men det brukar gå över framåt dagen. Då är jag "27" igen. Idag ska jag nog roa mig med att "ligga på soffan och äta praliner" brukar jag säga men så är ju inte verkligheten. Men man får drömma om en sån där dag som när man var liten med frukost på sängen och paket. Smusslet dagen före, doften av nybakta bullar, den finns idag också jag bakade igår, mamma och pappa tyckte nog att det var lika roligt som vi syskon tyckte. En födelsedagspuss av vår älskade samojed Lessy, kanske nya kattungar. Idag är det bara att knalla upp så snällt och väcka ungdomar som ska till skolan och det är inte lätt. Mina två skruttor har redan smsat "Grattis mamma, älskar dig" det är dom duktiga på att säga. Grabbarna är lite "tuffare" men säger det ibland. Tänk jag har inte längre "barn" i huset. Nu är de tonåringar eller vuxna allihop. Saknar allt tiden när det var småbarn runt benen trots att det var jobbigt. Men varje tid har sin tjusning, nu är det vuxna kommentarer, ibland lite för vuxna från lillprinsen. Han har börjat åka till tjejer, kompisar säger han, hm.... Ja, okej då! Alla har ju rätt att växa i sin roll och han har ju bara börjat vägen till vuxen. Tänker ofta hoppas att jag har kunnat ge dem bra värderingar i livet, man gör ju inte rätt jämnt som vuxen även om man vill. Oj, vad djupt det här blev. Nej, nu ska jag gå ut och hissa flaggan för mig själv och min födelsedag det tycker jag att jag är värd! Så de`så!
Blommande kramar från PLUPP

3 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Grattis på födelsedagen. Visst får man väl lite ångest när barnen börjar bli stora. tur vi har en 9 åring så att man kan njuta några år till. Måste vara jobbigt när de flyttar hemifrån... Ha nu en riktigt härlig födelsedag. Du får ett härligt väder om man jämför med igår.
Grattiskramar Aydan

Plupps krypin sa...

Svar till Aydan. Nej, det är inte så hemskt som man tror när barnen ska lämna nästet. Visst har man separationsångest ibland men..... det går över. Dom kommer ju hem ibland.
Kram

Baronessan sa...

Ja, nu är man ju lite sent ute då, men jag vill bara ropa HURRA! och GRATTIS! till dig. Kram!