torsdag 8 juli 2010

Just ja, har bestämt glömt att berätta om vår bilköparfärd. Jag har en tid känt att det behövs en herrgårdsvagn med tanke på att vi ska köra bort en massa sopor och rivningsmaterial. Jag såg framför mig hur jag kom till återvinningen i Cadillacen med släpkärran efter. Det är ungefär 10 meter långt och 2 meter brett. Jag skulle ju ta upp hela området för att inte tala om när jag skulle backa! Nej, en hgv skulle det vara bestämde vi. Sagt och gjort vi börjar kolla in blocket. Många vrak var det men vi bestämde att Volvo 740 var en bra bil. Hittade en i Trosa, hm, en bit att åka men okej det får man ta. Packade in stora vovven i baksätet ihop med kylväska med drycker till både människor och hund och en kasse med kaffeattiraljer. Långt att åka men det gick ganska fort ändå. Väl framme så tog vi oss en bit mat på en uteservering, mysigt. Och sen var det bilen. Kommer dit och möts av bilägaren som visar bilen sen kommer frun, hundvalp, barn, 2 hundar till, en minigris och en hund till. Puh, pittoreskt men bilen var ett vrak. Ja, det gjorde inte så mycket det blev en utflyckt i alla fall. Vi hämtar Anna på hemvägen sa vi och eftersom jag hade min laptop med så tittade jag efter bilar på närmare håll. Men titta det finns en i Uppsala, vi ringer och den finns i Alunda. Vi åker dit och finner en fin bil. Väldigt många mil i onödan men det var det värt , tror vi. Ja, bilen går bra och jag är nöjd. Vovven är nöjd också, det är gott om plats.
Mossa, moss PLUPP

1 kommentar:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Tur ni hittade en bil i alla fall.. Den synen hade jag velat se, med den stooora familjen, gris å allt hahaha... Härligt med en lite utflykt trots allt. Ha det riktigt bra. Kram Aydan