onsdag 15 december 2010

Här har det varit mycket jobb. Butik är nu öppen lördag-söndag 10-14. Vi har haft tomtar här igen som målat och tapetserat i sovrummet. Tapeter som nog är 40-50 år gamla som vi hittade i fastigheten vi köpte. Om ni bara visste hur skönt det är med dessa tomtar som dyker upp när man behöver dem. Vi har gjort iordning ett fint rum i gamla butiken åt lillsessan My och jag har flyttat upp mitt syrum i hennes gamla rum. Så orken har inte funnits för att blogga. Såg på nyheterne att vi ska få mera snö i morgon...........vill inte, har redan ledsnat på vintern! Men det är klart, ungarna har mycket mer att göra när det är snö. Okej då, jag står väl ut ett tag till för deras skull. Trots att mina ungar inte leker i snön längre. Tror att jag ska göra lite islyktor, det är så fint. Min mamma gjorde sådana när jag var barn och så hällde hon i karamellfärg så det blev olika färg på dem.
Mossa, mossa alla godingar. Kram PLUPP

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ja det blev verkligen fint i sovrummet. Hoppas att badrummet blir fixat i helgen då tomtarna kommer tillbaka. Hihi!
Ja islyktor är så fina, det måste du ju ha. Kanske med liten granris i. Kram

Unknown sa...

Kommer också ihåg det där med islyktor som man gör i en hink. Ska göra en idag!
Tack för tipset!