torsdag 16 december 2010

Hejski på dejski

Gårdagen avslutades med en resa för att hämta en massa kakel som vi ska ha till badrummet. Det blir vitt kakel 15/15 på väggarna och svart på golvet. Badrummet är så litet så det blir en dusch med glasvägg och handfatet ska sättas i ett gammalt litet skåp med marmorskiva. Golvvärmen är redan installerad av gubben med hjälp av en av våra goa tomtar som är elektriker. Jag längtar efter att få en fungerande dusch och toa även på övervåningen. Har vi tur så är den klar innan årets slut. Då ska duschkabinen bort från vårt kombinerade pann/bad/tvättutrymme och så ska det bli mera mys därnere. Vill ha en gammaldags tvättstugekänsla där men med det moderna gömt bakom. Då kan vi också få lite mer spa-känsla. Det stora bubbelbadkaret blir tyvärr inte använt så mycket på grund av att det känns lite instängt nu. Rummet är stort men vi har planerat det dåligt. Men då finns det något nytt att se fram emot. Nej, nu ska jag pälsa på mig och ut i kyla och snö för att köra hem mera ved för pannadraken är mycket hungrig nu i dessa tider. Det är inte så jobbigt som det låter, veden ligger klar i ett förråd i grannhuset så det ska bara lassas och köras hit. Sen så kanske jag tar och eldar på lite extra så jag kan ta ett lååååångt skönt bad för att kurera min huvudvärk.
Mossa, mossa alla mina vänner. Kram PLUPP

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tror badrummet uppe kommer bli jättefint med det lilla bordet som tvättställ. Tack för att du ringde! Stooor kram

eWa sa...

Vi håller också på med vårt badrum och har valt samma färger - snyggt !! Ska bli jätteskönt när det blir färdigt :)