torsdag 16 december 2010

Nyttig

Då var veden inkörd och pannan går för högvarv så om jag har tur så blir det ett varmt bad någon gång under dagen. Med tanke på hur vädret är utanför så är badkaret riktigt inbjudande. Det blåser isbitar känns det som men så illa är det nog inte. Nu har jag lagt ut inredning av vardagsrummet på entreprenad till Norpan. Är trött på hur det ser ut och får inte till det själv. Hon har så många bra och roliga ideer. Jag känner igen mig i henne , det fanns hur många ideer som helst och inget var omöjligt att genomföra. Idag så finns ideerna men inte orken att genomföra dem. Men shit pommes frites, klart jag ska komma igen för min värk har hållit sig lugn ett tag nu. Kan bero på att jag lyckats gå ner 6 kilo, är så stolt. Att butiken äntligen blev klar bidrar nog till välmåendet också. Men psyket hoppar upp och ner, vissa dagar är bra medans andra är så usla, men som tur är så är de bra fler. Börjar kunna acceptera att min pappa är dement och inte vet vem jag är men vissa dagar är så tunga som nu när det närmar sig jul. Minns när vi var barn och pappa kokade knäck med oss, hämtade julgran vid hans barndoms-
hem. Det var alltid ett äventyr för väldigt ofta så fastnade vi i en snödriva med bilen och fick gräva oss fram men det var ju bara kul för vi var med pappa och han skrattade mest åt det. Att åka på skyltsöndag till Uppsala 1:a advent, mamma, pappa, lillebror och jag var så spännande. Alla fina skyltfönster med massor av fina saker. Efteråt så var det att åka till moster och bada. Bad var något som vi inte hade så det var mycket speciellt, kan än idag få minnen av det när jag känner det blanka kalla kaklet som jag tyckte var så vackert. Hos moster fanns det en katt som vi fick stränga order om ....Låt bli Trixi! Hon är inte att lita på när det kommer barn! Hette det och jag som älskade katter kunde ju inte låta bli och blev riven.
Oj, nu drömde jag mig visst bort en stund men jag har lärt mig att skriva lättar på trycket lite.
Mossa, mossa mina vänner PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja man måste få drömma sej bort ibland, det gör jag med.
Mina minnen va "riktiga" morfar är sommaren! Kraaaaam