fredag 17 december 2010

Jaha, då var morgonens bestyr avklarat.
- A, du måste vakna nu. - Mkdlfhg3hn, är svaret. Går ut i köket och dukar fram frukost och sätter igång vattenkokaren till tevatten. - Hallå, du skulle vakna nu. - Va, jaaaaaa! Fortsätter med dukningen. - Men gå upp nu då. - Va, men du har ju inte väckt mig. - Jo, flera gånger, du måste gå upp nu det börjar bli ont om tid. - Okej, jag kommer. Ner i pannrummet för att mata monstret, det är extra hungrigt nu när det är kallt. Väl uppe igen en tur in till lillprins A. - Men jag tror jag blir tokig! Du skulle ju gå upp men nu sover du igen, du lovade ju igår kväll att du skulle gå upp på en gång om du fick se filmen färdigt. - Ja, ja, ja, tjata inte! Nu blir det en färd ut i köket igen för att rosta mackorna, måste stå klart annars hinner han inte äta och då blir inte skoldagen rolig. - Så, nu är jag påklädd, ropar A, kommer nu. Tänk att denna procedur upprepar sig varje morgon, konstigt att man har förståndet kvar, fast kanske inte. Tjejerna knallar upp, sent visserligen men de är självgående, skam vore det väl annars de är ju vuxna. (Fast ibland undrar jag.) Alla 3 traskar iväg i samlad tropp till bussen. Sedan lägrar sig lugnet..........hundarna och katterna sover, ja, med undantag av lillsessan Mys vilddjur till katt han ska bara riva ett rum först sen sover han också. NU är det mammas bästa tid på dagen, jag tar en kopp kaffe, knäpper på ett bra tv-program, sjunker ner i fåtoljen.......................och bara njuter av lugnet!
Så var min morgon och jag tror jag drar ut på den lite till.
Mossa, mossa mina vänner PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja det är konstigt det där med hur många gånger man måste tjata på morgonen. Suck!
Låter som en riktigt bra mysstund. Kraaam