söndag 24 juli 2011

Nu är hon på gång igen.........

Har varit lite si o så med hälsan och orken ett tag. Fick mig ett rejält skrämskott här om dagen. Vaknade med bägge armarna bortdomnade, värk i bröst, ont i hals och stramande hals och värk i vänster arm. Hjärtinfakt var första tanken, min far fick sin första infarkt vid fyllda 50 så..... panik! men tänkte, det är ingen fara. Är nog bara något annat, jag har ju snott runt en del och fixat lite här och lite där, men nej det gav sig inte så det blev Enköpings akutmottagning som fick ett besök. Underbara mäniskor som direkt tar emot och så proffsigt kollar upp alla värden så lugnet lade sig hos mig. Kunde t.o.m. somna en stund trots maskiner och sladdar.Efter några timmar så fick jag beskedet att det mesta såg bra ut, lite för lågt kaliumvärde och infektionsvärdet var lite förhöjt men det var ingen fara. Fick lite medikament utskrivet och sedan hem. Skönt!
Men har varit lite nojig och trött några dagar nu. Idag känns det okej så det får bli tapetsering av skyttepaviljongen nu.
kramis på er. PLUPP

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det är säkert överansträngning!?
Det är lätt att tro det värsta!?
Hoppas att du får krafterna tillbaka ...... snart!!

Kram

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det låter inte bra... du måste ta det lugnt. Tur det inte var något med hjärtat. Har liknande problem som dig, trodde jag fått borrelia men det var inte det. Nu har jag börjat äta speciella örter och redan efter 1 vecka börjar jag känna mig mycket bättre. Har varit dålig och haft ont överallt hur länge som helst. Ta hand om dig KRAM

eWa sa...

Skönt det inte var något allvarligt !! Undrar igentligen varför man alltid tror det värsta när man känner sig dålig :(
Kram

Annelis hantverk sa...

Så skönt att allt är bra när man oroat sig för att det skulle vara något allvarligt!
Var rädd om dig!

Hanna sa...

Ja nu får du hålla dej frisk OCH ta det lugnt! Hoppas du fick hjälp i morse med all disk efter festen. Kram