torsdag 11 augusti 2011

Regnet det bara öser ner. Och jag är så blöt om både skor och strumpor.........så sjöng man  när jag var i tonåren. Den melodin hördes på radion ganska ofta. Minns inte vem som sjöng .......igår så nynnade jag på den när jag iförd "foppatofflor" gick på gården och försökte få undan allt regnvatten som bildades i stora pölar. Vidde ville ha sällskap i verkstan. Men jag kan ju inte sitta still så långa stunder så  började med att städa men sen upptäckte jag vattenpölarna. Har en viss förkärlek för vatten och kunde inte låta bli. För några veckor sedan så var mannen och jag till O&B i Enköping och där var en jättepöl. Sa till mannen, - Vet du vad jag vill göra? -Nej, vaddå? - Jag vill gå ut barfota i vattenpölen och hoppa.....fniss.....!!!! Vet ni vad den tokern svarade? Men gör det! Skulle ha varit snyggt om jag fallit för frestelsen och hoppat. Rubriker i Posten  : 57-årig kvinna löpte amok utanför Ö&B. Fniss..........men kul hade det varit!
Mossa, mossa allipopopa. PLUPP

3 kommentarer:

Unknown sa...

Än fä ni gå med strumpor och skor, än är det vinter kvar, säjer mor. ...
Ja, det var tider!
Ha det GOTT .... i verkstaden!

Kram

eWa sa...

Jaaa..det är otur att man inte är lite yngre eler modigare..minns känslan !
Ha det gott
Kram

Hanna sa...

MAMMA, du får åka själv och handla. Jag följer INTE med!! hahah
Kram