måndag 22 augusti 2011

Tjena, huståmtän här. Jäsiken, hon märkte att jag var borta! Det brukar funka för mig att smita iväg ibland och slappa. Märkte ju inte att hon var sjuk, åkte tidigt i fredags morse tog en tripp till Tomteland för att umgås lite med släkten. Men hur bra blev det! Nu har jag dåligt samvete för att jag inte var hemma när hon behövde mig så mycket mer. Jag håller med, dom är bra lata i den här familjen. Men det är ju i.o.f.s. därför jag har hamnat här. Nej, ingen rast och ingen ro, nu ska jag hjälpa husmor med lite smått så hon kan vila och bli pigg igen. Ser fram emot de där äpplekakorna....Mums! Då brukar hon sticka åt mig en bit eller två.
Må så gott folket. Huståmtän

1 kommentar:

Lauras gård sa...

Vad trist att ni blev av med höns då ni hade det! Jag kan vara rädd för alpackornas skull då det är någon varg som passerar förbi. Det händer ju då och då. Kram Stina