måndag 22 augusti 2011

Sjuksängen ner från vinden igen...

Så var det dags igen, jag insjuknar och måste be gubben om att han ska ta ner sjuksängen från vinden. -Det gör jag men Vidde får tömma svetthinken, får man till svar. Dår låg jag då med en mage som vände sig ut och in och upp och ner, så kändes det i alla fall. Fredag, lördag och söndag helt hopplöst borta. Vi som skulle ha gått på kräftskiva, bakat äppelkakor till frysen, ja de som inte slunkit ner i någons mage på vägen då, tvättat, målat skåp ja mycket var planerat men inget blev gjort. Men saken är den att man får mycken tid till att tänka, ja när dimmorna lättat vill säga, och jag kom fram till att .......konstigt att inget fungerar när jag är sjuk! Kan det vara så att jag är så van att jag inte längre tänker på att sakerna blir gjorda! Hemska tanke, alla i vår familj är ju vuxna, med undantag av Vidde som är 14, då borde alla kunna ta över när det inte blir gjort. Kanske jag bara inbillar mig, det var nog bara hustomten som tagit en sista-minuten weekendresa och är hemma igen i morgon. PLUPP
P.s. Jag mår bättre nu, tror det var matförgiftning för ingen mer i familjen blev sjuk. Måste läsa bäst före datum bättre om jag ska handla i snusboden i byn hädan efter, men det vete katten om jag vill. D.s

Inga kommentarer: