fredag 20 februari 2009

Akut sjuk

Jag har varit akut inlagd på sjukhus sedan i måndags. Inte ett dugg kul vätskedropp i ena armen och näringsdropp, pencillin och cortisondropp i den andra. Puh, man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Men helt underbar personal både på akuten där jag blev tagen på allvar och noggrant undersökt. Och även sedan när jag blev inlagd på kir.avd.3. Enköpings lassarett. Jag beundrar alla dessa kvinnor främst som orkar vara så goa och rara mot oss som gnäller, gråter, piper, klagar och ändå fortsätter ni gå till jobbet trots att ni är så underbetalda. Ni läkare som lyssnar
och bryr er om är också jättefina.
En av dagarna så hände en rolig grej, jag låg i min säng och dåsade då kommer en sköterska och en kvinnlig fotograf in;- Hej vi kommer från TV 4 kan vi få ta några anonyma bilder här? Javisst inte gör det mig något . Vad vill du fota? -Din hand med droppet. - Hur då? - Så de tycker riktigt synd om dig. Sagt och gjort. Så nu är minhand rikskändis i ABC-nytt! Knasigt!
Jag kom hem idag på permission och tänkte skönt de vet att jag kommer blir nog mysigt! Och det blev det om man tycker att det är kul att börja med disk, städning, avtorkning, bäddning, gå ut med sopor tvätta och laga mat är mysigt! Så blev det med mitt vila hemma! Törs inte berätta för doktorn för jag fick åka hem på villkor att jag vilade.
Nej, slutgnällt nu jag ska snart gå och trycka i mig 8 medicintabletter(för låg dos, därav så många) senare en insomningstablett för att motverka effekten av de första som man blir jättepigg av(jag sov en timme inatt) sen blir det nog nattinatt.
Mossa mossa alla människobarn.
PLUPP

Inga kommentarer: