måndag 9 februari 2009

Måndag igen.

En vanlig måndag. Jag blir så arg varje gång det talas om dessa stackars fåglar som det rycks dun av när de är levande tänk vilken smärta! Arma djur!
Jag har varit trött idag, sover dåligt på grund av värk i kroppen, har artros, fibromyalgi, restless legs och en wiplash skada i nacken. Och det blir värre ju äldre man blir, skulle inte skada om jag gick ner i vikt heller.Det otroligt givande arbetet med att tvätta familjens kläder har drabbat mig idag. Fy för tvätt det tar ju aldrig slut! När man kommit ner till botten av tvättkorgen och tänker att nu var jag duktig såååååå ....... kommer någon med sin kasse och så är det översvämmning igen. Mayday,Mayday jag drunknar!
Igår flyttade vi om lite i sovrummet så det fick rum en garderob till. Det blev bra, städade samtidigt så att inte dammelefanterna ska komma och kidnappa oss i sömnen.
Skrapade lite vävtapet i butiken men när jag har ont så går det så sakta så det blev inte så mycket. Men många bäckar små, det går ialla fall framåt.

Mossa, mossa alla människobarn.
PLUPP

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Nej det är inte roligt det där med fåglarna! Jag och Martin har haft en väldig diskussion. Han tycker jag är dum som har en jacka full med dun. Pappa i familjen försökte förklara att mamman köpt jackan i något som man kallar god tro. Efter en stund förstod han men jag har fått förmaningar att aldrig mer köpa sånt. Inte lätt att vara mamma här heller.