lördag 6 juni 2009

Nationaldagen

Jaha, nu ska man hissa flaggan och vara svensk, ja, jag gillar det. Har inte provat på att vara något annat heller så det är svårt att veta. Tänk så konstigt att inte få steka köttbullar och koka färskpotatis (mums) med dill. Eller att inte få sill o nubbe till midsommar. Nej, jag håller på Sverige jag! Men eu, nja. Tycker nog att vi är så gamla att vi borde klara av att äta jordgubbar som är olika stora och kossorna behöver inte vara piersade.
Min bror har träffat en härlig kvinna som kom till Sverige 1992 från Polen, då känner man verkligen att vi svenskar är stela. Var på studentuppvaktning igår. Mycket trevligt! Min brorson som gick ut med jättefina betyg. Vi var ett glatt gäng hemma hos dem, trångt men mysigt. Jag hoppas att jag om några år också får ordna studentfest för mina ungar, jag önskar dem verkligen det.
Igår var det logdans några mil härifrån, det hade jag verkligen velat gå på. Älskar att dansa, den där härliga känslan att röra sig i takt med musik i ett par starka armar är något.
Nej, nu är det tvätt som gäller, usch och tvi! Långt ifrån dans!
Puss o kram! PLUPP

Inga kommentarer:

Bloggarkiv