söndag 19 juli 2009

Malmby - Fyllefest

Det var inte roligt att åka till Strängnäs eller rättare sagt Malmby flygfält. Det var ett fylleslag av stora mått! Tycker nog att motor och alkohol inte hör ihop, men sköter man det är det okej. En kille åkte motorcykel full rakt igenom kravallstaket som var uppställt för racebanan. Det kom brandkår, ambulans och polis. Han blev skadad men vi fick inte veta hur svårt, ledningen sa på frågan om han levde - Jag vet inte det såg ut så iallafall.- Det söps och kördes bil hela natten. Hur många som var onyktra bakom ratten törs jag inte tänka på. Vi sov några timmar och sen blev vi väckta av bilvrål och stereo på full volym vid halv 5 i morse. Det körde runt en Peterbuilt lastbil på området och en SAAB 9000 som körde med däcktjut runt , runt. Jag skulle ha stannat hemma!
Nu är vi hemma och njuter av tystnaden men jag kan inte låta bli att fundera hur de tänker när allt går ut på att bli så full som möjligt. Och det är inte bara ungdomar som beter sig så.
Nu ska jag vila på maten.
Mossa, mossa. PLUPP

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Jag håller med, det skylls väldigt mycket på hur ungdomar beter sig. Men medelålders män och kvinnor kan dom också. Hoppas du får sova ordentligt i kväll =)

Hanna sa...

Hm, det låter verkligen inte som en bra kombination. Ja, det är lustigt att det är fler som är mycket äldre. Vi vet ju ett praktexemplar :)
Kramis
Ps. väntar på sovrumsbilder Ds