tisdag 14 juli 2009

Sommar,sommar,sommar

Visst är det härligt! Jag känner demonerna komma, får aldrig en stund för mig själv. Jag vill sitta i min hängstol på altanen och läsa en bra bok, ligga på knä i rabatterna och rensa ogräs, gå och strosa i trädgården, gå på loppis, ja sånt man borde göra när det är sommar. Men jag hinner inte för min familj vill ju ha mat och fika , det ska skjutsas och hämtas och så hinner jag inte med att tvätta till alla - vem vill gå i otvättade shorts- sen vill mannen att jag ska vara honom till hands i bilfunderingar. Neej vad jag gnäller! Det är en ynnest att få ha sin familj runt sig! Jag älskar den.
Men en och annan fridag vill jag allt ha! Då ska jag göra allt det jag vill- eller hinner jag det? Jag skulle ju behöva tvätta, torka golv, måla fönster, reparera husvagn, borsta hund. . . . . . . . . ja, det är härligt med sommar!?
Pussar o kramar PLUPP

Inga kommentarer: