torsdag 23 juli 2009

A-traktor

Gårdagen blev en bra dag för Kalle. Uffe och jag fick våra bevis för övningskörning med honom. Så nu skulle det köras. Jag som i vanliga fall helst bara åker med Uffe sätter mig i baksätet och ordnar anletsdragen. Inte visa att jag är totalt vettskrämd, hur ska det här gå! Han är ju så liten! Pojkrackarn har ju fyllt 17 för ett tag sen , men det glömmer jag . Han är fortfarande 10 i mina ögon då. Starten går bra, ut på vägen, allt går fortfarande bra. Det kommer nog något snart! Men efter 4 kilometer så inser jag att han kan och klarar av detta, mamma har kommit över en till ångestfas. Jag klarar också av det. Färden gick vidare till en kille som vill sälja en A-traktor, en Ford Taunus(de går också under benämningen "Fårrden")men i mina ögon såg det ut som ett vrak. Kalle ville i alla fall ha den. Vi bestämmer dag och tid för hämtning och sen blir det resa hem på skogsvägar för vi ska se lite annat än den vanliga vägen och Kalle får träna olika vägtyper. Har han nog hunnit gjort redan, han har haft traktorkort i över ett år. Väl hemma så blev det korvgrillning och mys på altanen, myset bestod av att de yngre satt med varsin lap-top och de äldre drack java och kaffelikör. En skön dag i det stora hela.
Mossa, mossa. PLUPP

Inga kommentarer: