fredag 11 december 2009

För nu e´ja arg!

Hej.
Vill först skicka en kram till alla som håller hastighet efter skylt och omständigheter.
Varje morgon under skoltid i 3 års tid så har jag följt mina ätteläggar till skolbussen. Vi bor i en liten by på landet några kilometer utanför det större samhället.
Varje morgon så har jag en mindre hjärnblödning på alla IDIOTER som inte tar hänsyn till att det är barn som väntar på skolbussen ändes vägen. Vi har 50 km genom byn och dom jävlarna rent ut sagt, växlar ner och gasar när de kommer i korsningen nedanför oss. Tilläggas ska att det är backe med skymd sikt och kurva efter backen. Har varit med om att de har haft 4-hjulslyft över krönet och att de tagit kurvan så snävt att de varit upp på vår infart. Men snälla nån! Det är väl ingen racebana! Jag går då längst ut mot vägen för det är bara jag som vill ha reflexväst på mig,(skämmigt). Men bilarna snuddar alltså vid mig. Är det fler än jag som har detta problem? Alla barn har inte möjlighet att ha en vuxen med sig till skolbussen. Skärpning! Ni vet själva vilka jag menar.
Så ja, nu känns det bättre, nu har blodtrycket sjunkit till normal nivå.
Till butiken, ingen trängsel direkt men jag är nöjd med lite. De hittar nog hit så småningom. Har tillverkat istället, nån barnvagnsfilt i lapptäcksteknik,lite trådslöjd, nån taggtrådskrona som jag blev ganska nöjd med. Den har små änglar som dekor upphängda i najtråd som jag lindat runt en penna för att få spiralform. Lite lingonkransar har det också blivit. Idag blir det ingen tillverkning för mina händer värker för mycket, resultat av trådslöjden.
Javisst ja, det bästa av det bästa! Fyrverkeri och fanfarer! MIN BIL ÄR LAGAD!
3 veckor utan bil har inte varit bra för mitt humör kan man säga! Jag har varit en pissråtta!
Men nu ska jag vara snäll, ett tag i alla fall.
Kram krameli kram kram! PLUPP

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Håller med dig! Det är en sak att gasa på när det gäller 90-vägar men när det är 30 och 50 då får man för fasen respektera det. Det finns alltid en anledning. Jag blir också helt tokig!
Och du, vad gulligt att du tog bort snön. Nu gick det på ett kick!

Kram Lisa

Stina sa...

Ja, de där fartdårarna borde man få dra körkortet från på direkten. Vi har det så i byn här med. En och annan tok.
Kram Stina

Anonym sa...

Tack för Ditt inlägg på min blogg, och det är alltid goda reflektioner kvar i min skalle, när jag besökt den skönt tokiga kvinna som äger bloggen Plupps Krypin!! Me like like!

Agneta, skånskan du vet!

Birgitta sa...

Jag tror det är likadant överallt. Folk tror att de har så bråttom. Tycker att de borde vara rädda om våra små.
Du ska se att kunderna hittar till dej allt efter.
Utan bil så länge låter inte som någon höjdare. Man blir ju helt låst.
Önskar dej en skön och trevlig luciahelg.
Kramisar Birgitta

Fredrik sa...

Vilka idioter det finns! Måste det hända något innan dom fattar? Men hör av dig till kommunen, kanske dom kan fixa såna där fartgupp?