måndag 14 december 2009

Stackars Uffe

Stackars Uffe, han tog visst ut sig totalt i lördags med städningen. Idag kom han hem från jobbet och såg så eländig ut. - Jag har så ont i magen och mår illa, sa han. Och feber har jag nog också. Jag tar en Ipren och lägger mig. Sagt och gjort.
Jag for till min pappa och grattade honom på 83-årsdagen med en egenhändigt gjord tårta, långkalsonger(han kan inte leva utan dom) och ett kitt med fotspa-grejor. Dom var lite trötta när jag kom men det blev fart efter en stund. Det var så roligt att träffas eftersom jag varit sjuk så länge. När jag skulle åka så kom lillebror så jag hann träffa honom också.
Handla och hem, men där ligger Uffe fortfarande på soffan och ser eländig ut. Han har försökt att äta men det går inte, bara det inte är svinis för det vill vi inte ha! Stackars han!

Årets Nobelpris i hygienteknik går till...........UFFE. Barapambarapampampam! För bra städning av nästan hela huset. (Han städade bort sin matsäcksväska men det är en annan historia).
Nöff, nöff eller vad det nu är.
Kramar PLUPP

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Det vet du väl, att det finns ingen som kan vara sjukare än en karl är. Så han är säkert snart på benen igen.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Maria sa...

Så kan det gå om man städar en massa. Min karl skulle garanterat också bli sjuk om han städade som en tok. Eller så skulle jag tro att han var det om han städade...=)