lördag 12 december 2009

Håller mig undan.

Ja, här sitter jag kvar i butiken fast jag stängt för länge sedan. Varför? jo, gubben har storstädning! Bäst att hålla sig undan och hålla käft. Hur ofta städar han! nja, tror det var en gång förra året eller om det var året före. Det gäller att sköta sina kort nu när man får hjälp. Kan kanske bero på att när vi var ute och åkte igår så tvärnitade han 4 gånger så min whiplashskada har värkt hela natten och idag blev det starka värktabletter.
Butiken ja, inte mycket att förtälja där, nada, noll, inga. Kunder? vad är det? Men skam den som ger sig får väl ut med mera flyers när nacken slutat värka. Får väl köra med utmattningsmetoden så kommer dom nog. För det är inget krafs jag har utan välgjorda alster.
Oj, vad han dundrar och dunkar där uppe, undrar om det är ommöblerat också när jag vågar mig upp. Min mun är förseglad, inga dumma kommentarer bara beröm så kanske jag får hjälp snart igen. Nyss så fastnade damsugarslangen i något så det skramlade som om han rivit ett helt skåp med bestick.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kunder är en bristvara, speciellt i dessa tider när utbudet består av "välja och vraka"... Det måste ha varit lättare förr.

Klura ut någon sak som ingen annan har, eller inte så många iallafall och som ingen "borde kunna klara sig utan". (Även om de gör det, så får man hjärntvätta dem att inse att det är det de inte gör). När alla vallfärdar till dig för att köpa det, så passar de på att köpa allt annat också. :)

Vitalyktan sa...

Hej goa Yvonne.
Visst är det skönt när karlarna städar hemma. Men jag sköter nog tvättmaskinen det är nog säkrast.
Tack för dina fina kommentarer. Bara så du ska veta kommer jag till dig någon dag och hälsar på i din butik. Ska faktiskt bli lite spännande och se hur du har det.Så håll utkik efter en svart cooper då är det jag som kommer smygande.
Kram Bettan

mossfolk sa...

Men det är väl jättegulligt att han städar! Här är det jag som varit vild med dammsugaren idag :)

Susanne Lindén sa...

Hej!
Tack för titten hos mig! Ja ...när gubbarna hjälper till med städning, då är det bäst att hålla tyst!

Ha en trevlig luciadag och 3:dje advent!

Roses & Angels sa...

Hej! tack söta du för din kommentar om våran gran! Kul att du gillar den! Hoppas du haft en fin Lucia idag! Själv har jag handlat klappar o springer i tvättstugan! hihi Kram

Huset vid ån sa...

Tänk när gubbarna städar då ska dom helst ha nobelpriset! Iallafall min....Hoppas lussehelgen varit bra! JulKramar till dig från mig.

Hanna sa...

Ja han hade gjort så fint. Min kan ju inte dammsuga och torka golv just nu, undra varför? Hihi!!

Det är ju sååå bra att bilen är lagad så du kan komma och äta lussebullar hos mej. Kramis

Sjabbig men chic sa...

Ja, skam den som ger sig! Du måste bestämt ut med lite reklam. Heja på!

Kramis Lisa

Viveka i Bläckhornet sa...

Oj oj då! du har väl kikat efter så inte nåt värdefullt hamnade i dammsugaren? Ja det gäler ju att vara tyst när karlarna fått för sig att hjälpa till. Tyvärr har de ju ofta runda hörn när det gäller dammsugning :o

Hoppas det går bättre och bättre med butiken.

Kram Viveka

Stina sa...

Alltså...du är ju för rolig du. Jag började gapskratta åt din kommentar. Jag som är så trött.:-D haha...
Kram Stina

Home No.1 sa...

Hej svejs!

Härligt med en gube som städar!
ja men lite reklamblad är alltid bra och inte blir det så dyrt heller annars kostar den mesta reklamen skjortan =(

Kram Annica.

Cc sa...

Ha ha det tänkte jag inte på "tomtar på loftet". Måste nog ha dem i bur annars kanske jag inte får någgra klappar. Jo det måste jag, jag är så förbenat snäll nästan menlös "om jag får säga det själv" Hoppas att det rullar på hos dig snart. Kram
Kram