tisdag 19 januari 2010

Frusen

Burr! Jag känner det som om jag har frusit till is ända in i benstommen. Jag gillar inte vinter!Bara så ni vet, har aldrig varit speciellt förtjust i det där kalla som kommer uppifrån och som blir blött och slaskigt efter ett tag. Helt okej att titta på när det är jul men sen kan det försvinna. Och vem är det som har missat i beställningen av värme ? är räkningen obetald eller..... jag vill ha sol och 22 grader varmt ute också. Nej, skämt åsido jag kan klara mig med 17 grader.
Efter gårdagens fiasko med dunkudden i tvättmaskinen(såg framför mig TREO-reklamen där han spottar ut en fjäder) så har tvättmaskinen fått vila ett tag men " huka er gubbar å kärringar för nu ladder ho om" får väl fortsätta idag. Undrar om min köksvägg vill ha en styling à la vitt eller om vi ska köra den gamla färgen ett tag till. Väntar jag tillräckligt länge så kan jag duka på altanen så vi slipper se eländet. Borde ta tag i flera målningsprojekt som väntar, men jag ids int` idag.
GRATTIS alla HENRIK idag på namnsdagen!
Puss på näsan & kramar. Mossamoss PLUPP

2 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hejsan! Vilken rolig blogg du har! En liten fråga bara... har du verkligen 6 barn? Jag blir sååååå imponerad! Jag har tre men skulle mer än gärna ha en hel hoper med ungar efter mig. De är meningen med livet, alla gånger! Och trädgårdsarbete förstås... ;0).
Kram/ Anna

Cc sa...

Där sa du nått, det är kanske jag som missat räkningen efter som solen inte kommer och nu hotar de med mer kyla, jag vill inte mer. Kram