lördag 23 januari 2010

Nattuggla

Jag har blivit en "spökskrivare", skriver bara på nätterna för att jag inte kan sova. Nu är jag vaken för att jag ska hämta min dotter vid bussen. Hon har varit en sväng till Uppsala och kollat utelivet men det var inte som hon räknat med så hon åker hem tidigare än vanligt.
Idag trodde jag att nu får jag hjärnblödning! Dom har byggt en specialavdelning för kriminella och den har kostat 750 miljoner!!!!!! Är det friskt det när våra pensionärer knappt har mat för dagen och skolbarnen får mat som knappt går att äta. Dagis har för lite personal, ja listan kan bli lång. Dom som har gjort grova brott ska inte ha några privilegier, gjut en bunker och lås in dom där med vatten och bröd! Nu var jag riktigt elak men vi skulle behöva sätta våra gamla i fängelset nån vecka då och då så de fick äta upp sig lite. Där är det mat som de gamla inte har råd att äta. Kanske det är dit jag ska skicka en ansökan så jag kan få utbilda mig till läkare eller kanske advokat för det har jag inte råd till men det är ju en självklarhet att fångarna ska få.
Oj, vilken surkärring jag var idag då. Nu är det dags att hämta dotra.
Kram PLUPP

8 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hej yvonne, nog kan man irretera sig på vart våra pengar går... tänk att du har en butik så nära mitt torp i sparrsätra, kommer förbi när det blir varmare ute!
varmkram lotten

Cc sa...

Ja det är skam på torra land. De gamla har byggt detta land ärligt och då skall busar som gör bort sig ha det bättre nej fy bubblan. KRam

Plupps krypin sa...

Svar till lotten:
Du är så välkommen.
Kram Yvonne

Plupps krypin sa...

Svar till corrina:
Jag kände att jag bara måste skriva det.
Kram

gamla skolan sa...

Kan inte annat än att hålla med !Kramar Susanne / den gamla skolan

Huset vid ån sa...

Kikar in o tackar för titten...Känner väl igen mig med "nattuggla" Tänk att det ska vara så svårt att sova på nätterna...Det är inte konstigt att man är trött på dagarna! kram Therese

Jenny Oak Fae sa...

Vet faktiskt inte om Jean Simmons varit med i nån film med Elvis...jag är inte nån expert på henne direkt..!

; )

Flytten går hyfsat bra, men det är tröttsamt och slitigt för kroppen att orka med det, i synnerhet med tanke på att jag har så svår värk på vänster sida i axel, nacke, skuldra och nyckelben...

KRAM, Jenny

<3

Pilo sa...

Första gången jag kikar in hos dig. Gillar ditt alias skarpt!

Du har helt rätt att vi borde skärpa straffen.