lördag 9 januari 2010

Snökristaller

Strålande solsken, snön gnistrar så vackert i solen. -20 i morse nu -15. Burr! Nu har vi verkligen vinter. Hund rastningen imorse iförd nattlinne, storpälsen och Ughs var snabb vill jag lova, fort ut , fort in. Har börjat plocka undan julen, hade inte så mycket framme men det ska ju undan. Funderar på att ta in slånbärskvistar och sätta i vas, de blommar ju på bar kvist så då kan man simulera vår, lite i förväg. Det behövs lite ljusglimtar i kylan. Ska försöka att komma ut på en promenad idag även om det är kyligt. Behövs lite färsk syre till hjärnkontoret. Har en massa bra ideer till butiken. Funderar på att sy kläder till fullvuxna kvinnor, upp till stl. 50 ev. det finns men är ofta väldigt dyra. Jag har ofta problem med att ärmar och ben blir för långa. Har tänkt att jag ska kunna ta emot lite ändringssömnad och enklare syjobb också. Måste känna mig för vad som är intressant för kunderna. Sen har jag ju flera duktiga medarbetare som förser mig med alster. Gubben och Lillprinsen sitter och tittar på Hancock för andra gången dom är ju så lättroade, fniss, nej, lata menade jag. Nej, nu ska jag gå och plocka i K-s nya rum det ska plockas ut storasysters grejor och in med hans som han haft hos pappa. Är inte mycket men ändå. Möblera om och plocka in fler möbler.
Mossa mossa alla människobarn i vintervädret. Kramar PLUPP

2 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Tackar för titten....Det var väl en bra ide till butiken med kläder! Önskar dig en skön söndag trots kylan! Kramis Therese

Sjabbig men chic sa...

Oj, det var många idéer vill jag lova. Inte alls dumt det där med kläderna.

Kram Lisa