måndag 11 januari 2010

Tidig planering

Hallo
I år har vi en i familjen som blir vuxen (hoppas jag) alltså 50. Det ska firas med en fest. Bara nära och kära men det ska ju vara minnesvärt så igår satt vi oss ner och planerade. Han fyller i mars men festen blir i slutet av maj. Vi funderar på att använda oss av tält och sitta ute, har redan ett stort men det ska bokas ett till. Finns inget värre än att sitta trångt. Jag har tänkt att det ska bli rosa och lila tunna gardiner i tältet, det ska sättas upp lila julkulor i taket, massor av ljus. Om det blir kallt så har vi en gasolkamin som kan värma. Yatsy, med jättetärningar av frigolit, kan bli bra som uppvärmning innan maten. Har tänkt något enkelt som ärtsoppa med fläsk. Nej, jag skojar bara. Men det skulle vara kul bara för att få se effekten. Vem vet det kanske blir så kallt att vi behöver det med punsch till för att hålla värmen.Sen kaffe och en god hembakt tårta. Men jag är ju expert på att ändra mig så det kan bli något helt annat det vet man aldrig. Stekt fläsk och potatis kanske? Fniss........
Kramar PLUPP

Inga kommentarer: