onsdag 31 mars 2010

Blåkulla

Ja, min vanliga syssla så här års är ju att planera och boka platser på kvastarna till Blåkulla. Det är inte lika jobbigt i år för jag har tagit hjälp av mina döttrar som har sin kärringpraktik här. Fniss, fniss!
Lika många kärringar som vanligt som ska åka iväg, tycker nog att det börjar dyka upp lite yngre förmågor. Bra vi behöver föryngra kärringskrået. Undrar faktiskt lite om det inte skulle vara bra att plocka in en del manliga förmågor. Många har ju förutsättning för att bli en bra kärring! Jag nämner inga namn men de känner nog igen sig.
Det som kan bli ett problem är om de blir sjuka för då blir det så mycket gnäll, vi är ju en hel del gnällkärringar sen förut? Eller? Har funderat på att beställa Nimbus 2000 till nästa år, det verkar vara en kvast att lita på, har ju kollat in Harry Potter. Om vi ska ta in män så behövs det bekvämare kvastar för jag tror inte att de orkar åka så långt annars.
Mossa, mossa och Glad Påsk på er alla påskkärringar och alla andra också så klart.
Kram PLUPP

Inga kommentarer: