måndag 22 mars 2010

Ibland blir det för mycket.

Hej vänner.
Jag har inte slutat blogga, vet inte vad som hände. Jo, det gör jag men det är för jobbigt att förtälja, vackra ord eller hur. Nåväl, jag tror att det är så att jag måste varva ner för att orka detta jobbiga som nog kommer att vara en längre tid.
Ett glädjeämne är att mina skoltrötta barn är så duktiga och kämpar på, jag blir så stolt över dem. Mina vuxna döttrar är också en källa till glädje de är jättefina mammor bägge två och de kämpar på, var och en på sitt vis. Sockerjäntan har sitt jobb som hon fixar galant trots att hon får kämpa i motvind ibland och Honungspinglan för en kamp för att få ett jobb, hon skulle passa perfekt på en inredningsfirma för hon har "blick " för vad som passar. Sockerjäntan och Honungspinglan är smeknamn som Morfar hittat på.
Här hemma ser det ut som om en tornado dragit fram. Lillsessan fick ju sitt rum rustat och då fick mannen i huset för sig att nu äntligen skulle det gamla badrummet rustas så det rensades på allt. Och på den vägen är det. en toa till sex personer som varit vana med två är ingen höjdare. Där ska också förvaras alla toagrejer vi behöver som tandborstar, tandkräm etc. etc. Tur att vi har ett stort badrum med bad och dusch.
Ja, ja, gnäll, gnäll, nu har jag gnällt av mig lite så nu känns det bättre.
Hoppas att vi snart får vår, det började ju så bra......ja,ja, vi har haft bakslag förr och det blir ju alltid vår.
Många hjärtevarma kramar till er från en lite tilltufsad PLUPP
Mossa, mossa.

2 kommentarer:

Vanja G sa...

Styrkekramar från oss i Lilla Sibirien!

Stina sa...

En stor kram till dig gumman.:-) Stina