fredag 5 mars 2010

Nostalgi

Nyss hemkommen efter att ha skjutsat lillprinsen till pappa och lämnat busmonstret Messi hos matte på hennes jobb.
På hemvägen så smet jag in på Maxi för att handla lite mat till morgondagen, dotra kommer och hjälper mig, där hittade jag en underbart nostalgisk cd "Ljuva nostalgi 60-64". Gissa om jag sjöng med på vägen hem! Det var Corinna,Corinna. Den mins jag från ett tillfälle när jag var 11 år och skulle gå på mitt livs första konsert ........med HEPSTARS! Åkte med en kompis hem och hennes syrror spelade den låten många gånger.
Tunna skivor- cool text....lilla amatörcasanova.....han fick vad han tålde. Det gäller idag också tyvärr.
Ramona- brorsan spelade den i skivspelaren i bilen!!! Inte många som hade en sån.
Sånt är livet- mamma och jag sjöng med när den sändes på radio.
If i had a hammer- också en som brorsan spelade.
Stand by me- Vårt bröllop, Uffes bror sjöng den i kyrkan, så fint, suck!
The house of the rising sun- den skulle sjungas på alla "hippor" antingen man kunde den eller inte.
I love you because- pappa sjöng ofta med i den.
Save the last dance for me- man gick i sexan och var på de första danstillställningarna och var nervös för att "Jerry" inte skulle bjuda upp till sista dansen, men han svek aldrig.
Where have all the flowers gone- också en sång man skulle sjunga.
Här sitter jag med min nostalgi och känner mig ensam och moloken när jag dricker min hallonsoda och äter chips.
Gubben är och lyssnar på Pugh Rogerfelt på Klara hall i Enköping.
Nu blir det sova framför tv-n en stund.
Godnatt mina bloggvänner. Mossa,mossa PLUPP

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära bloggvän, tack tack tack för alla rara inlägg Du gör på mig blogg, de gör mig GLAD! Noterade namnet Hepstars i detta inlägg, vet Du att jag en gång i tiden var beredd på att döda för Svenne Hedlunds skull. Det har gått över kan jag säga ;)

Agneta

Freja Rico sa...

Nostalgi för mig är Pink Floyd med The Wall, vet ej varför..:-).

Kram
Ann-sofie