måndag 27 september 2010

Klamp i trappen

Midnatt råder tyst det är i huset, tyst i ...........nej där hörs trippet av små fötter? Icke! Klampet av stora 42:or, lillprinsen har haft mardrömmar natt efter natt den här helgen. Undrar vad som har påverkat honom så? Kan vara medicinen han får, måste kolla med människodoktorn. Har varit lite trångt i sängen då han kommit frampå morgontimmarna och velat prata och jag varit sååå trött. - Du får lägga dig här, jag orkar inte gå upp. Ja, så har man haft en stor drasut till son som har snarkat på ena sidan och en gubbe som har snarkat på andra sidan. Hur mycket sömn tror ni jag har fått då!!! Bah, nu får vi mota spökena på dörren så vi får sova. Misstänker att det kan bli lite för mycket skräckfilm när han är hos kompisar. I lördags så tog vi tag i röjningen av butiken igen, jag har tappat geisten ett tag men nu har det blivit fart igen. Har en skrubb i trapphuset som jag dragit mig för att rensa. - Fy ända in i pipsvängen vad med skräp! Vi fyllde hela släpkärran från golv till tak med bara sopor, soffkuddar, täcken, kuddar, kläder, gardiner......ja, ni kan inte tro vad man kan stoppa under en trapp! Men nu är det tomt, rensat, finito. Så skönt! Efter den bedriften så var det skönt att åka till Norpan med familj och gratulera Mr. Moccaloppa som hade fyllt år. Där blev vi bjudna på jättegod kycklinggryta med ris, mums.
En mycket trevlig kväll!
Pratade med "systra mi" nyss hon var nyopererad. Krya på sig så du orkar göra dina fina smycken som jag kan sälja i butiken sen.
Mossa, mossa PLUPP

3 kommentarer:

Stina sa...

En stor kram till dig min goa gumma.Stina

Lauras gård sa...

Roligt att någon lyckas övertala sin man om att det behövs lite kackel på gården... Jag har försökt i 8-9 år, men skam den som ger sig... Alpackorna gick han ju med på på en gång. Jag tror det hänger på att hönshuset måste isoleras och det står längst ner på "att göra" listan...

Så ni har också barn som kommer på natten. Här är det också trångt även om våra är lite mindre än storlek 42:) Storlek 25, 29 och 32 blir också mycket tillsammans... Blir det Mickelsmäss på söndag? Jag antar att vi tar en tur dit. kram Stina

Cattis sa...

Hej systra mi!!!!! Trampet av "små" fötter är sååå mysigt...saknar det .....
Kom ihåg att ta ""envilaslapparbarasittadag"" ibland!!!
Kramizar!!!!
Syster yster