tisdag 14 september 2010

Nytändning

Igår hade jag en "pissråttadag" jag tyckte synd om mig själv så oj, oj, oj. Men när jag får vara ifred så går det över så, hej hopp nu är jag fit for fight! Vaknade 5 i morse, full av energi och ideer. Så upp till vardagsrummet, ner i korgen med sömnadstidningar för att hitta ett bra mönster på kavaj/jacka men tyvärr hittade jag inget. Får gå igenom de gamla tidningarna jag har. Ska bara skjutsa Sessan ner till byn sen blir det butiken igen. Idag ska jag städa lite och ställa i ordning i rum 1 i butiken. Det rummet är färdigmålat så där kan jag frossa lite. Sen blir det en andra strykning i rum 2 och sista i hallrummet. Har inte riktigt fått fram rätt namn på rummen än men det kommer. Blir nog smedjerummet istället för hallrum. Där har det varit smedja någon gång i början av 1900-talet så murstocken finns kvar....såååå häftigt när vi hittade den gömd bakom ett kokskåp. Tala om tidens vingslag. Jag fick en fråga om varför jag gör om butiken, det gör jag inte den flyttas till huset bredvid oss som vi köpte i våras. På övervåningen finns en lägenhet som så småningom ska rustas men det får vänta ett tag. Man är ju ingen stålkvinna även om jag tror det ibland......fniss....men där ska jag få bestämma hur det ska se ut. Gissa om jag har ideer(det har visst min dotter Norpan oxå) men jag bestämmer, men vill ha goda råd. Diplomatiskt sagt va! Har en dröm om att rusta i gammal stil med mycket vitt och pasteller.
Nu är det snart dags för en biltur så so long så länge. Sköt om er.
Kram PLUPP

3 kommentarer:

Pysselsyster sa...

Tack för omtanken jag ska vara försiktig på stegen.
Minsann, skådar jag inte en liten t@b där på fotot. Vi har en sådan vi också, visst är de festliga!

Hemmet Är Min Borg sa...

ja du vissa dagar har man som är blää rent ut sagt, tur man inte har det så jämt, men vad härligt att du fick energi till slut
kram Jeanette

Jenny Oak Fae sa...

Låter som en bra idé att göra en klocka av en vinylskiva!

: )

Ha en riktigt fin & trevlig helg!

KRAM, Jenny