måndag 9 november 2009

Försenat höstgöra.

Ja, nu är det ett faktum, ingen mera Cadillactur i år. Den är nerbäddad för vintern.(Ska bara få komma ut en sväng på julafton) Snyft! Jag som har älskat våra turer på tu man hand. Med vinden i mitt hår... sjöng ett dansband nån gång på 80-talet och den känslan kan man föra över till att åka Cadillac cab. Känslan av frihet, solen som skiner, motorn morrar som en hel lejonhjord, på väg nånstans, spelar ingen roll vart du är ett med bilen. Lite yngre blir man nog också. Vilken föryngringsmaskin. Framme. Jaha, då var man en vanlig 55-årig sexbarnsmorsa igen som står utanför Willys och ska veckohandla. Men jag åkte dit ståndsmässigt! Nästa sommar då möts vi igen och gör våra härliga resor, baby!
Kramar Yvonne

P.S. Nästa sommar får du ju konkurrens av racebilen som morrar ännu värre, den ska jag köra fort med. Oj, oj, oj, det blir grymt! Men med vinden i mitt hår............ D.S.

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Det låter härligt med håret fladdrande i vinden när du kör omkring i cadillacken. Men den behöver nog vila upp sej över vintern så den orkar nästa sommar också.
Kram Birgitta

mossfolk sa...

Hm, har nog aldrig upplevt den där känslan som det står om lite här och var hos bloggare som tuffar runt (f´låt, susar fram) i gamla bilar. Men julafton... får den vara med då?