fredag 27 november 2009

Öppningsdagen!

Ja, då har den äntligen kommit, dagen D. Uppe med tuppen, torkade golv i butiken. Det blev ju mycket indraget igår när vi sprang ut och in för att hinna få allt färdigt. Ut i skogen en stund för att hämta mossa och ris till kransar. Gjorde 2 kransar, och dekorerade utebordet som står utanför butiksdörren. Blev så bra! Har lagt mossa,nypon, sten och tujakvistar och mitt i står en ljuslyckta. Systra mi kom vid halv 11 för att leverera varor och prismärka det sista. Hennes smycken är sååå vackra. Mosters stickade och virkade saker är så välgjorda. Hon har stickat dockor som är så söta så jag bokade en när jag plockade upp varorna. Systra har varit med mig hela dagen och vi har tillverkat mer saker, hon smycken och pimpade ljus och jag har virkat grytlappar. När Uffe kom hem så tände han i eldkorgen som blev tillverkad för 2 veckor sedan för det här ändamålet, Uffe är duktig han! Han monterade också upp julbelysningen utanför butiken så nu är det så mysigt i tältet.
Inte nog med att han har hjälpt mig med alla tunga och svåra saker, ikväll bjöd han på kinamat. Mums, det är verkligen favvomat.
Är nu så trött så det blir nog bingen snart om jag ska orka upp i morgon också.
Nu blev det lite nya bilder också. Barnvagnen som står i skylt är från 1947 och min Lillprins har legat i den. Fönstren som står på golvet har fått spegelglas monterat och det är så fint.
Många, många kramar. PLUPP

6 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Åh, Så fint du har det...Ser såå mysigt ut! Ett stort Lycka till! Och Ha en trevlig advent! Kramis Therese

Lantliga drömmar sa...

Så fint det blev! Ser ut som ni haft mycket att göra.

Hannis sa...

Stort grattis och lycka till!

Kan tänka mig att det varit en del att stå i=))

Härlig advent önskar jag dig/Kram Hannis

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad kul att du öppnat nu. Hoppas du får mycket kunder. Så fort det blir lugnare på jobbet vill jag komma förbi och kika. Kram Aydan

Roses & Angels sa...

Hej. Du har fullt upp du med ser jag o fint blir det. Tack ja skyltningen ser ju fin ut i mörker hahah! Ha en fin vecka!kram

Sjabbig men chic sa...

Men vad mysigt och vad roligt!
Ha en jättefin måndag!

Kramis Lisa