onsdag 18 november 2009

Lillprinsen

Det har varit nattvandring här i natt. Lillprinsen vaknade klockan 3 och kunde inte somna om. Ja, då är man ju vaken själv för att ha en 12 åring och 2 hundar ligga bredvid sig är ingen hit. Bara att kliva upp efter 1 timme. Eftersom jag var vaken så bakade jag lite scones till frukost, det är alltid populärt.
Eftersom min bil är trasig så ska jag sätta mig på "kinapulkan"(mopeden) och åka ner till samhället för att ta bussen till Uppsala. Var till apoteket i går för att ta ut Lillprinsens medicin, han har fått högre dos, men jag hade missat att han börjat på en ny period på högkostnadskortet så de ville ha 950 kronor för 60 tabletter. Inte hade jag så mycket pengar. Det var att lämna kvar medicinen och åka hem för att få pengar av Uffe. Jag har ju ingen egen inkomst eftersom jag blev utförsäkrad på grund av att ett läkarintyg kom för sent för många år sen. Tur att jag har en så snäll man med en bra inkomst. Få se hur jag klarar att åka buss. Jag har ju en sån skräck för att åka med andra på grund av att i mitt tidigare liv fick jag uppleva skräckresor. Men det ska nog gå bra tror jag, får tänka på vad jag ska göra när jag kommer till stan.
I butiken så börjar det se färdigt ut. Tur det för jag öppnar den 27 november kl.12.00.
Ni som har möjlighet är välkomna då. Jag har inriktat mig på att ha hantverk, det finns så många som sitter och gör en massa fina saker och sen vet man inte vad man ska göra med allt så man skänker bort det. Det hoppas jag att kunna visa upp. Stickat, virkat, slöjdat, sytt, taggtrådskronor, vansinnigt vackra smycken, smide, fototavlor, pynt ev. speglar(beror på om glasmästaren hinner), dörrkransar, mosstårtor, ja, listan blir lång men det ska bli så kul!
Nej, kinapulkan kallar.
Mossa, mossa alla människobarn i människoskogen. Kramar ut i cyberrymden. PLUPP

2 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Kinapulka!! det ordet har jag inte hört, bara risbrännare.. Många som blivit utförsäkrade, har en kompis som varit sjukskriven i 10 år och blev utförsäkrad utan förvarning. Det är helt sjukt.. Ingen hjälp har hon fått heller. Hon bodde i Farsta med sin sambo men var tvungen att flytta. Jag hjälpte henne med att skaffa lägenhet i Bålsta och en praktikplats hos oss. Det verkar lättare här. 3000:- får hon i månaden för att jobba halvtid. Fast nu hade hon tur och blev beviljad soc.bidrag för hyran och alla utgifter. Spännande med butiken. Jag måste komma förbi, fast det lär jag väl inte hinna med innan jul. Ha det nu så bra Kram Aydan. (rispulka. ha..ha..ha)

Pysselpalatset sa...

Hej där igen... du kan väl skicka mig adressen på din marknad... så jag kankomma förbi. Jag bor ju i Knivsta... jeanettearne@hotmail.com
Kram Jeaneette